Tegenslag - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Tegenslag - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Tegenslag

Door: Lisettevanburkum

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 Augustus 2011 | Vietnam, Hué

Tessa wilde gisteren avond niet eten. Bij terugkomst in het hotel bleek ze koorts te hebben. 's nachts nog een keer gemeten dik 39, dus paracetamol gegeven. Tessa moest veelvoudig het toilet bezoeken. Vanmorgen leek het iets beter te gaan dus we gingen wel mee met het ochtendprogramma. Eerst naar de tombe van Tu Duc. Vietnam heet 11 keizers gehad en 7 zijn begraven in Hue. Ze geloven hier dat hoe mooier je begraven wordt hoe beter je leven in het hiernamaals is. Dus die keizers lieten net als de egyptische farao's leuke gebouwen neerzetten om in begraven te worden. Tu Duc was de 7e keizer en had 103 vrouwen, maar hij was ziek en kon geen kinderen verwekken. Hij vond zijn graf zo mooi en prettig vertoeven dat hij in het daarbijbehorende paleis meer tijd doorbracht dan in het grote paleis zelf. Hij overleed en al zijn vrouwen bleven voor het mausoleum zorgen tot ook zij doodgingen.
Een schitterend park met honderden lotusbloemen konden wij bewonderen. Vervolgens naar een tempel langs de parfum rivier en met de boot terug naar de stad.

Bijna iedereen ging direct door naar de ommuurde stad maar wij besloten Tess eerst maar eens te laten slapen. In de loop van de middag kwam er geen verbetering en dus hebben wij de optionele excursie met scooters door het om Hue liggende platteland maar af gezegd en hopen dat Tesje morgen in staat is om naar het paleis te gaan, waarvan wordt gezegd dat het een kleine kopie is van de verboden stad in Peking.

Ze slaapt inmiddels naast me, maar nog steeds met koorts.

• 10 Augustus 2011 - 13:21

Yolanda:

Balen zeg... hopelijk knapt zij snel op! Beterschap van ons in ieder geval...

Leuk om alles zo van jullie te lezen, volgens mij allemaal erg indrukwekkend maar toch ook vermoeiend, of niet?

Groetjes Yolanda

• 10 Augustus 2011 - 18:21

Monique Van Wijk:

Ha zusje,
    let maar goed op misschien heeft ze wat gegeten. of de regen met zon en drukte eisen nu zijn tol.
    vergeet niet om haar veel te laten drinken.
    Hopelijk is het morgen weer wat beter en is het vermoeidheid.
    Jullie zullen wel veel foto's hebben gemaakt.
    groetjes en dikke zoenen aan al

• 10 Augustus 2011 - 18:45

Gerard:

weer zo'n schitterend verhaal met een enorm brok geschiedenis.
    wacht niet te lang om eventueel met Tessa naar een dokter te gaan want , zoals monique ook schrijft de vermoeienissen met het broeierige weer heeft een enorme impact op je gezondheid en inderdaad veel drinken
    sonja en peter zijn weer thuis en hebben het geweldig gehad
    groetjes aan allen gerard

• 11 Augustus 2011 - 10:34

Anja Bakker:

Wat een geweldige reis en door jullie verslag leven we helemaal mee. Wat naar voor Tessa, als dit langer duurt moet je toch maar een dokter opzoeken. Lieve luitjes geniet maar lekker.
    Veel liefs Anja

• 11 Augustus 2011 - 18:04

Lotte Van Buuren:

ah wat vervelend voor tesje doe haar maar veel beterschap van haar camping zus, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx hopelijk word je snel beter xxxxx

• 12 Augustus 2011 - 12:35

Justin:

hallo luitjes,

passe julie wel goed op dat smurfe zusje van me.
    hopelijk word ze snel beter.

mooi date het daar bevalt maar hebbe julie nou egt geen dagen dat je helemaal nix doet hahahaha.
    xxx