Cyclotocht en nieuwe koffer - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Cyclotocht en nieuwe koffer - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Cyclotocht en nieuwe koffer

Door: Lisettevanburkum

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal. Hartstikke bedankt voor alle leuke reacties.
Vanmorgen voelde Tessa zich iets beter en dus wilde ze mee met de cyclotocht. Dat zijn van die fietsstoelen die worden voortbewogen door zo' n klein vietnameesje, terwijl die dikke westerlingen prinsheerlijk in een luie stoel zitten. Omdat het verkeer in Hanoi explosief groeit mogen de cyclo's niet meer overal in de stad rijden, maar hebben ze een standaard toeristen route. Een beetje saai, maar we zijn door de Franse wijk en de oude wijk gereden. De Franse wijk lijkt wel wat op Parijs, maar dan met veel teveel scooters. De oude wijk is geweldig, straatje na straatje met winkeltjes waar echt alles te koop is.
Na de tour waren we vrij en zijn we naar het mandarijnen opleidingscentrum gegaan. Met de taxi voor Tes. Tesje heeft op een bankje gezeten en wij hebben wat rond gekeken en foto 's gemaakt.
Daarna ben ik met Tessa terug gegaan naar het hotel.

Seb is gaan lopen langs alle bezienswaardigheden van Hanoi. Het mausoleum van Ho Chi Min, het presidentiële paleis, Hanoi Hilton, het oorlogsmuseum was helaas gesloten, de kathedraal (ook weer een Franse kopie), standbeeld van Lenin. Vlaggentoren, de de zuilige pagode, het Hoah Kiem meer en de markt.
Dus die heeft wel wat gezien.

Ik ben heel even naar de markt gegaan en heb een nieuwe koffer gekocht want de rits van mijn Samsonite heeft het begeven. Het moet wel een komisch gezicht zijn geweest. Flinke blanke vrouw, alleen met koffer tussen de auto's en scooters door wandelend, stoepje op, stoepje af.
Want we hebben hier overal stoepen, maar daar kun je lang niet altijd veilig overheen wandelen. Op de stoep zitten mensen te eten, wordt gekookt, gewerkt en er worden scooters gestald. En dan moet je wel bedenken dat er op de weg echt ongelofelijk veel verkeer is, en verkeersregels, die kennen ze volgens mij niet.

Ik ben vanavond weer met de groep mee gegaan en het bleek dat de rest alleen maar heeft gewinkeld. Nu kun je hier ook wel heel veel kopen, voor weinig geld.

• 12 Augustus 2011 - 16:43

Monique:

zus ik ben trots op je, ik geloof dat je voor het eerst een dagboek bij houd, en zoals je ziet wanneer je het gewend bent gaat het schrijven(tikken) vanzelf. wanneer je foto's wil plaatsen dan moet je deze via je mail versturen naar waarbenjij.nu dit omdat je geen flash hebt. wil je exact weten hoe dan tik het wel laat het me weten.
    kusjes aan Seb en Tessa

• 12 Augustus 2011 - 17:30

Nell En Pieter:

Hoi lieverds, te gek dat jullie het zo naar je zin hebben en Tessa weer hersteld is. Hartstikke leuk om je verslagen te lezen Liesje!
    Ben al weer benieuwd naar je volgende verhaal! xxxxxx uit Leusden