Boottocht Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Boottocht Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Boottocht Halong Bay

Door: Lisettevanburkum

Blijf op de hoogte en volg Lisette

16 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Vanmorgen werd ik gewekt door de zandspuiters, maar gelukkig viel ik snel weer in slaap, het was echt nog veel te vroeg. De tweede keer werd ik gewekt door onweer. Dat is een mooi begin voor een dag varen door de baai van Halong, de neervallende draak.

Eerst ontbijt, overleg met Sanne, onze reisleidster over mijn klacht inzake de herrie en vervolgens een kwartiertje rijden naar de haven van waaruit onze leuke boot vertrok voor een vaartocht naar een van de mooiste grotten gelegen in de baai.
De regen kwam met bakken uit de hemel, maar al snel werd het iets beter en motregende het alleen nog. Onder een luifel bovenop het dek genoten van al het natuurschoon om ons heen.

Gelukkig voor ons kon Sanne even later melden dat het geregeld was, geen strandwerkzaamheden meer vandaag en morgen!
Halong Bay bestaat uit een groot aantal rotsformaties en is door Unesco uitgeroepen tot beschermd natuurgebied.
Na een uur varen kwamen we aan bij de grot. Zeer groot, met mooie stalagmieten en stalagtieten.
Na het grotbezoek zijn we naar een verlaten strandje gevaren om te zwemmen en te lunchen. Helaas zwommen er kwallen en kwamen twee van de kids in aanraking met de zeer lange tentakels. Na ingesmeerd te zijn met tandpasta en citroen hopen we dat ze geen bijverschijnselen krijgen.
Dus toch maar niet zwemmen. De zon was er nu wel maar in eerste instantie wat waterig.
De lunch was overvloedig met vis, grote garnalen een kranke gevuld met van alles en nog wat, springrolls, patat, rijst en toe ananas. Voor de kinderen was er ook nog wat gepaneerd vlees.
Na de lunch zonnen op het dek. Om een uur of 4 terug in de haven, even wat boodschappen doen en terug naar het hotel om nog lekker te zwemmen.

• 16 Augustus 2011 - 14:24

Monique:

Ha vakantiegangers,
    hier hebben we uiteindelijk ook een beetje zon. De verse ananas waar je het over hebt lijkt me wel wat. maar de vis en garnalen mag je wat mij betreft lekker zelf eten alhoewel ik denk dat Ton het wel lekker vind.
    Gelukkig dat je de komende 2 dagen wat rust hebt en geen werkzaamheden.
    Jullie reis is prachtig en ik denk dat je er nog lang van kan nagenieten. ben benieuwd hoe de fotos zijn en hoeveel je er gemaakt hebt. tot horens