Naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Naar Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Lisette

28 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Gisteravond met zijn allen de stad in en daar hebben we gegeten in een restaurant met een nederlandse eigenaar. Heerlijk gegeten, voor ieder wat wils. Tessa had een enorme hamburger met overheerlijke, echte frites zoals wij die kennen. Seb bleef natuurlijk thais eten, en nam een streekgerecht, heerlijke noedelsoep en ik was gevallen voor een rib eye van de gril met een gepofte aardappel, mais en sla. Maar er waren er ook genoeg die kozen voor tomatensoep, frites en bitterballen. Mijn buurman had zelfs 2 gigantische gehaktballen met jus.

We wilden heel graag de avondmarkt op van Chiang Rai, maar helaas een tropische regenbui, die de hele avond duurde, zorgde ervoor dat dat plan in het water viel.

Gerard, je schrijft dat ons pad langs bijzondere paden gaat, nog niet geeffend. Helaas dat is niet zo hoor. In elk hotel zitten bussen vol nederlanders en soms komen we ook wat engelsen en duitsers tegen.
Ja Tamira, het is even anders dan USA, maar wie weet moet je het eens proberen. Tenslotte komt werelds grootste golfspeler hiervandaan en zijn er heel veel golfbanen in Thailand.
En Monique, die olifanten staan morgen op het programma.
Mam, helaas voor jou, we blijven volgend jaar weer niet thuis. Misschien weer naar Azie of anders lijkt Zuid Amerika me ook wel erg leuk.

Ik vind het trouwens heel leuk om jullie reacties te lezen en ik begrijp dat het lastig is om niet elke keer erop te zetten, geniet van je vakantie. Maar Monique je doet het bijzonder goed en elke ochtend ga ik naarstig op zoek naar wifi om de reacties te lezen.

Als het goed is kan ik vandaag ook weer wat foto's uploaden van de afgelopen twee dagen, dus dan zijn mijn verslagen weer compleet.

Seb is vandaag niet helemaal lekker, maar als ik in de bus hoor van allerlei mensen die echt heel beroerd zijn, dan valt het bij hem mee. Nog wel.........
Hij is vooral moe en wil alleen maar slapen. Dus in de bus vanmorgen pitten, vandaag 300 kilometer door de bergen. Een half uur vanaf Chiang Rai is een nieuwe tempel gebouwd. Een witte tempel, bezet met stukjes glas. Heel bijzonder. Het tempelcomplex is ontworpen door een kunstenaar en soms lijkt zijn werk wel wat op een oosterse Anton Pieck. De tempel zelf is van binnen beschilderd met allerlei figuren, zoals de koning, maar ook angry birds, Michael Jackson, Batman en vele andere helden, die allen vliegen naar het Nirvana. En dat alles voornamelijk in de kleuren roze, geel en blauw.

Echt als attractie in de Efteling zou het niet misstaan.

En Seb mocht weer slapen, busstop bij warmaterbronnen, niet zo bijzonder, voetjes even weken en In de bus voor het laaste stukje slapen.
Lunch in wederom een prima restaurant, stelt niets voor, maar het eten was goed. Golfplaten dak op palen, grote parasol omgekeerd als lampekap voor de TL balk. Je moet er niet moeilijk over doen.
We hebben een grote kamer, met dito bed. Zodat Seb nu lekker ligt te slapen, ik zit te typen en Tessa is naar het zwembad op de 10e verdieping.

  • 28 Juli 2013 - 10:27

    Monique Van Wijk:

    Nou zus je hebt het er elke keer maar druk mee het zijn prachtige verslagen, en zoals jij elke morgen uitkijkt naar de reactie kijk ik gelijk of je geschreven hebt.
    Ik kan me herinneren dat wanneer ik een verslag maak ik ook altijd gelijk keek naar de reacties .

    Wij hadden vannacht ook een aardig regenbui met onweer.

    Verder gaat alles zijn gangetje,

    Nog veel plezier en ik hoop dat Seb gauw weer kan genieten van al het moois.

    Ik ga wat te eten maken met een kop koffie ik heb trek gekregen van je verslag.
    Dikke knuffel aan al

  • 28 Juli 2013 - 13:28

    Brenda Schols:

    Hallo lieverds, we hebben het tot nu toe rustig aan gedaan. Morgen om 07.00 uur vertrekken wij voor een trip van en dag of 10.
    Hoop dat we WIFI hebben in de bergen en aan het strand.
    Geniet van de vakantie en hoop dat Seb snel opknapt.

    Kus uit Bagabag, Fred, Brenda en Lotte

  • 28 Juli 2013 - 13:50

    Sonja:

    Hoi, ik vind het niet gek dat als jullie elke dag zo vroeg op moeten dat Seb alleen maar wil slapen. Doe wel voorzichtig want met zo'n slaaptekort en die warmte ben je makkelijker ziek.
    Het klinkt allemaal goed wat je beschrijft. Jullie zien heel veel. En lekker eten! Morgen de olifanten. Tof!
    Jammer dat er regenbuien zijn. Zonder is iets leuker. Maar ja regencape aan en verder lopen. Hier regent t ook vaak en naar mijn idee meer dan normaal.
    Oh en als je de jungle ingaat met bv de olifanten en er is kans op bloedzuigers, smeer dan Dettol op je blote voeten daar houden ze niet van :)
    Sokken helpt niet, daar gaan ze doorheen. Speciale leeches sokken zijn wel goed als je die kan kopen.

    Veel plezier


  • 28 Juli 2013 - 23:27

    YOlanda:

    Beterschap voor Seb....veel slapen en dan weer mee op pad! Mooie foto's ook bij je verslagen.
    Geniet er maar lekker van.
    Grtjs

  • 29 Juli 2013 - 09:49

    Mama,moe,oma Gr,:

    goede morgen kind, schoonzoon en kleindochter

    Hallo Tess
    en hoe bevalt jou de vakantie, hebt je het naar je zin? Met Nina gaat het goed Justin zorgt goed voor haar.
    en met Dessel weet ik gaat het ook goed, hij geeft je een snufje.

    Nu tess geniet van alles hier gaat het goed wel warm maar vannacht heeft het lekker geregend goed voor de plantjes

    Dag kus oma
    Ook knuffel voor mama en Sebastiaan ( zal hij blij mee zijn dagg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisette

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 89438

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Sri Lanka 2015

08 Augustus 2014 - 22 Augustus 2014

Malta en Gozo

27 December 2013 - 04 Januari 2014

Sneeuwpret in de Franse Alpen 2013-2014

26 Oktober 2013 - 03 November 2013

Bonaire 2013

21 Juli 2013 - 06 Augustus 2013

Tempels en Tuk-tuks Thailand

29 Maart 2013 - 31 Maart 2013

Londen

28 December 2012 - 05 Januari 2013

Wintersport 2012

23 Augustus 2012 - 30 Augustus 2012

Duiken met MY Emperor Superior

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Cruise Epic

30 December 2011 - 07 Januari 2012

Skieen

17 September 2011 - 25 September 2011

Duiken Noordroute

26 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Djoser junior vietnam

Landen bezocht: