Jungle flight en parasol schilderen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Jungle flight en parasol schilderen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Jungle flight en parasol schilderen

Blijf op de hoogte en volg Lisette

31 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Sorry, maar even een dagje overgeslagen, slechte internetverbinging en een drukke dag gehad.

Wij hebben, als enige van de hele groep, gisteren, onder de leiding van ondergetekende een stadswandeling gemaakt en ik vind het eigenlijk zonde dat de andere dat niet hebben gedaan, want ook het centrum van Chiang Mai is best het bekijken waard en onze activiteiten hier liggen allemaal buiten de stad.
De tweede avond in Chiang Mai hebben we op verzoek van Tes bij de Subway gegeten. Altijd lekker, maar niet erg gezellig. Daarna de avondmarkt afgestruind en van alles gekocht. Tiff is gelukt, maar voor Maurice is het altijd lastig. Tes vind het leuk shoppen hier en die vind daar meestal niet veel aan, dus mams is gelukkig, papa iets minder.
Gisteren was moeder en dochter activiteit. Seb is in het hotel gebleven, rondje gewandeld en lezen bij het zwembad. Tessa en ik zijn de jungle in gegaan en behoorlijkdiep. Ver weg van de bewoonde wereld. De laatste kilometers met een gigantisch bochtenwerk omhoog over een onverharde weg.
Om uiteindelijk aan te komen bij het dorp van jungle flight. Er wonen alleen werknemers en hun gezinnen in deze uithoek. Haarnetje en helm op, tuigje aan, goed vastgesnoerd en daar gingen we. Eerst een kleintje om in te komen, maar al snel legden we grote afstanden af hangend aan een kabel van boom tot boom. Soms stonden we op een platform in een boom op 100 meter vanaf de grond. Schitterende uitzichten, als je halverweg twee platforms vloog. Soms best snel, break, werd err dan geroepen en met een bamboestok kon je dan wat afremmen. Daar hebben de kinderen dan minder last van, zal wel met gewicht te maken hebben.
En ik maar denken dat ik tegenwoordige een aardige conditie heb, maar we moesten ook een stukje hiken tussendoor, over wiebelende kabelbruggen, modderige paadjes, met stenen bedekt en omhoog. Was best even kortademig toen we boven waren. Maar dan volgt er weer zo'n leuke kabel. Iedereen genoot. Eng was het niet. Je werd continue gezekerd, ook op de platforms.

Uur terug rijden naar de stad. Wij hebben gelukkig geen regen gezien vandaag. Seb helaas wel.
Met de hele groep weer lunchen en daarna kwam het hoogtepunt van de vakantie voor Sebastiaan, of misschien toch zijn dieptepunt. Parasolletje schilderen. Ik dacht dat ik er niets aan zou vinden, maar werd, zoals gewoonlijk, toch weer fanatiek. Tessa haar parasol is bijzonder leuk geworden. Sorry mam vooraf wilde we hem aan jou geven, maar we houden hem toch zelf.

En weer een tempel. O ja Tamira, die witte snowtempel, is niet normaal hoor. Die kunstenaar maakt echt dingen over de top. Maar zijn bedoeling is om jonge mensen meer interesse te laten krijgen in de tempel, juist omdat allerlei andere tempels zoveel op elkaar lijken. Ik zal een foto toevoegen van een wat meer traditionele tempel.
De tempel van vanmiddag ligt, zoals bijna alles net buiten Chiang Mai, hoog op een berg. Het laatste stuk moet je per voet afleggen via een 206 treden tellende trap. Monique, wij zijn hier ook geweest met papa. Die tempel met al die klokken die je kon luiden, voor geluk en lang leven.

Normaal, met een geweldig uitzicht over de stad, maar helaas, door alle regen, hing de nevel voor ons uitzicht.
Weer veel goud, veel boedha beelden en veel klokken.

We kwamen pas om 7 uur weer in het hotel aan, gauw even douchen en vervolgens met de tuktuk, ons favoriete vervoermiddel naar een restaurantje an de rivier. Riverside, waar wij heerlijk thais hebben gegeten en Tessa tomatensoep en pizza.

Nog even een koptelefoon en een shawl gescoord, voordat we moe maar voldaan ons bed in doken.

Tessa en Seb zijn nu 3 uur fietsen. Ik heb ervoor gekozen om naast het hotel een 2 uur lange olie massage te ondergaan. Heerlijk, niet zo hard als de traditionele massage, zo lekker!
Nu dus even schrijven langs het zwembad, ja in de ZON.
Koffs zijn weer gepakt, want vannacht gaan we met de trein terug naar Bangkok, best spannend, want het is de laatste tijd een paar keer niet helemaal goed gegaan. Het schijnt wel een belevenis te zijn, vier, maar bijzonder.

• 31 Juli 2013 - 09:24

Els:

Goede morgen

Om onderaan te beginnen Stel je niet te veel voor van de treinreis en neem zeker geen ontbijt, slecht.
    's-nachts is het koud ik ben bij papa gekropen voor de kou en dat in die smalle bedjes, maar toen kon ik slapen.

Bij die geluks klokken ben ik ook geweest, ja het is veel beleven zoveel indrukken.

Hier gaat alles oke, gisteren veel wind en motregen maarhet weer is zacht.

Veel plezier kus Els

• 31 Juli 2013 - 11:04

Monique Van Wijk:

Ha zusje weet niet meer wat ik zeggen moet, wat een super reis en wat een hoop verschillende dingen doen jullie.
    En gaaf die parasols een zowel die van Tes als van jou zijn mijn kleuren.(hihi).
    Het weer hier is twee dagen niet veel geweest maar zijn weer in stijgende lijn.
    Lady gaat goed en is goed voor mijn conditie ( behalve voor mijn knieën) over een half jaar hou je haar niet meer denk ik.
    Nu gaan we uit en proberen duiven eenden en ander gevogelte te vangen. Ja ik doe mee want ik hNg aan. De andere kant van de lijn.
    Ben benieuwd naar alle foto's van jullie. Voel je papa wat dichterbij daar?
    Nu genieten jullie maar verder, hou het schrijven nog even vol ook al kan het een belasting zijn maar wij thuisblijvers genieten van het leuke en leerzame schrift.
    Kusjes

• 01 Augustus 2013 - 05:22

Sonja:

Geweldig die jungle flight!
    En tof dat je lekker los van de groep erop uit gaat. Lekker de boel verkennen en rondstruinen.
    Geniet lekker van het strand.
    En leuke parasols, gaat dat nog passen in de bagage ?