Varen en monkey Island - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Varen en monkey Island - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Varen en monkey Island

Blijf op de hoogte en volg Lisette

03 Augustus 2013 | Thailand, Cha-am

Gisteravond met de drie gezelligste families naar Hua Hin geweest. 2 mannen en 9 vrouwen, dus arme mannen op de avondmarkt. Gewoon je portomonnaie trekken en verder je kop houden. O ja en tasjes dragen.
Schoenen gekocht bij de Converse store. Nog ernstig twijfelend zouden ze echt zijn of nep, maar later gegoogled en ze zijn origineel. Gegeten bij de pizza Company. En nog meer shoppen.

Vandaag hebben we een bootocht gemaakt, onderweg zoekend naar roze dolfijnen, niet gezien, wel een paar grijze dolfijnen. Heerlijk varen, waande me even op een egyptische life aboard. Maar we hebben niet gedoken, helaas. Wel gevist. Niets gevangen. Tenminste wij niet, de bemanning wel. Na het vissen ging de route naar Monkey Island. Overgestapt op een klein bootje en naar het eiland toe. In eerste instantie geen aap te zien, maar zodra we aan land kwamen, zag je de apen van alle kanten aan komen. We kregen allemaal een handvol komkommerstukjes. En dat vonden ze erg lekker. Ze klommen op je schouders, springen van de een naar de ander. Heel zacht pakte ze het eten van je aan. Echt heel erg leuk. Moederaapjes met baby's, de grote belangrijke leider hield op afstand alles in de gaten. Na een half uur, terug naar de boot. Sommige zwemmend, andere met het bootje. Uiteindelijk allemaal het water in, veel pret, maar het water was wel erg zout.

Na het zwemmen kregen we een heerlijke lunch. Nasi, drie giganisch mooie en vooral lekkere vissen, kippenpootjes een curry en diverse groenten.
Daarna weer een flink eind terug varen. Het laatste stuk met een beetje miezerregen. Weer een heerlijke dag met als afsluiting een cocktail, afscheid van de helft van de groep, die geen verlenging hebben geboekt en nu een kop koffie in de lounge.

• 03 Augustus 2013 - 18:19

Moesje, Moe, Oma Grootje:

Lieverdjes
    Zo te lezen is het nog steeds geweldig, wat zijn mijn jeugd herinneringen dan gewoon
    al hadden mijn vriendinnen en ik dan een bananenboom in Zierikzee.
    en dat vonden wij al spannend de boerenjongens op zo,n boot.

Nu nog even genieten en dan weer naar huis. Is ook fijn met dit mooie weer.

liefs Els

• 03 Augustus 2013 - 19:34

Monique Van Wijk:

Geweldig alleen het eten van de vis daar pas ik voor.
    Ik mis de foto's van de pakjes en je nieuwe schoenen.
    Het weer lijkt ook beter, ik hoor je niet zoveel meer of regenbuitjes.
    Nog veel plezier
    Kus van Ton en mij

• 03 Augustus 2013 - 22:38

Yolanda:

Leuk al die aapjes op de foto! Fijne tijd nog! Groetjes van ons drietjes.