Het zuiden van Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Het zuiden van Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Het zuiden van Bonaire

Blijf op de hoogte en volg Lisette

31 Oktober 2013 | Bonaire, Bonaire

Na nieuwe lucht tanks te hebben gehaald op naar het zuidelijke puntje van het eiland. Het is hier minder dor en je rijdt op een weg met aan de ene kant de zee en aan de andere kant de zoutmeren. Mooi.
Twee duiken gemaakt op het schitterende rif. Tijdens de eerste duik schoot er vlak voor Seb een barracuda langs, een echte gigant en we zijn twee schildpadden tegen gekomen. 1 kleintje, die zich druk maakte om es te bemachtigen tussen het koraal in en daarna naar boven moest om lucht te halen en later nog een grotere die rstig voorbij kwam.
Ook aan het eind van de twede duik een mooie schildpad. Ik blijf het een prachtig beest vinden om te zien.

Na de duik bleek het te regenen. Het is regenseizoen, maar tot nu toe hadden we er niet veel last van. Gelukkig s de regen warm en duurde het niet lang. Vervolgens rondje sight seeing langs de zuidkant. Langs de 300 jaar oude slavenhutten, flamingo's en ander gevogelte in het mangrovebos. Uiteindelijk kwamen we langs de grootste supermarkt van het eiland, de AH. Raar hoor, verkoopt echt alles hetzelfde.

Uurtje geslapen en chinees gegeten in een tent waar je normaal niet binnen zou gaan, maar op advies en we hebben heerlijk gegeten.

• 31 Oktober 2013 - 17:17

Tessa En Oma:

heeii, leuk hoor allemaal en schattig zijn jullie samen in een duikpak *hihi* schattige flamingo's en die schildpadden vast ook. veel plezier nog xx tessa en oma

• 31 Oktober 2013 - 21:38

Monique:

Ha zwoegers, neem aan dat duiken veel energie kost, maar ook oplevert. Wat een klein hutje zeg en stond er voor zes man, geloof dat de celletjes groter zijn,
    Vandaag naar de krea beurs geweest erg groot maar vind het keuk, eind van de maand in de Darling markt kan ik nog wat kleine dingen kopen.
    Volgens jou is Bonaire niets voor ons maar de rust lijkt me zalig alleen heb ik voor de Vond wel wat goede restUrants nodig.