Dag 12 Mdinna en Rabat - Reisverslag uit Rabat, Malta van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Dag 12 Mdinna en Rabat - Reisverslag uit Rabat, Malta van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Dag 12 Mdinna en Rabat

Blijf op de hoogte en volg Lisette

19 Augustus 2014 | Malta, Rabat

Eerst even op de reactie van Tamira. Nee de bussen zijn inmiddels allemaal vervangen. De tuinen hebben we helaas niet bezocht, maar er is best veel te zien hier en ik merk dat we deze week luier zijn dan de eerste week. Dus we duiken niet meer, teveel moeite en hebben alleen de belangrijkste plaatsen opgenomen in onze actieve dagen.

Zo zijn we dus vandaag naar Medinna, de oude stad of ook wel de stille stad genoemd gaan bezoeken. Deze stad van oorsprong uit de 9e eeuw, maar herbouwd in de 16e eeuw, is nog ouder dan Valetta en dat zie je duidelijk. Hier kunnen echt alleen paarden en smalle koetsen door de straatjes. Het is ook duidelijk geen stad waar een hele bevolking woonde. Meer een burcht, waar de adel en gouverneurs hun paleizen, grote huizen hadden en alleen de boerenbevolking kwam als er gevaar dreigde en ze de beschutting van de gigantische muren nodig hadden. We hebben een mooie stadswandeling gemaakt en wat gedronken met heerlijke taart, bij het door mijn reisboek aangeraden restaurant. En Tamira ik heb weer aan je gedacht, want voor mij viel de keus op Carrotcake, heerlijk.
De beroemde barokke kerk niet bezocht. € 5 entree, dat vonden we het niet waard.

Na Medienna, een heel klein stukje doorgereden naar Rabat, de voorstad van Medinna. Hier wilde We wel de kerk bezoeken, maar helaas het zit ons niet mee. Net als de beroemde kerk van Valetta, die we op zondag wilde bezoeken, bleek ook deze kerk gesloten. Ook op Gozo was de beroemdste kerk gesloten. Dus pech. Gelukkig waren de grot waar de apostel Paulus zo'n 3 maanden zou hebben gewoond en de schuilkelders en catacomben van St Paul, wel open.
Dus we hebben in de voetsporen van Paus Joh. Paulus gestaan en zijn afgedaald naar de catacomben, waar alle skeletten gelukkig al wel waren weggehaald.

's avonds na het diner gekeken naar de danslessen Salsa, Merenque en Cha Cha op het strand. manlief en dochterlief wilde niet meedoen, helaas. Dus heb stiekem heel even alleen meegedaan. Niemand die het ziet. Toch?

• 20 Augustus 2014 - 14:17

Monique Van Wijk:

Geweldig die catacoben, die had ik graag gezien met skeletten.
    En zus jammer voor jou ik heb je zien dansen, dochter lief heeft me een filmpje gestuurd.
    Hier koud, nat en dat nog de hele week.
    Voor Tessa volgende week nog wel wat nat, maar temperatuur gaat omhoog.
    Ga vandaag proberen te strijken, of niet hihi.
    Rust lekker uit, je hoeft niets te doen jullie hebben vakantie, en zoals je weet eet foto's en zwembad cq strand vindt ik ook leuk.
    Groetjes xxx