Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Kandy

Blijf op de hoogte en volg Lisette

05 Augustus 2015 | Sri Lanka, Kandy

We mochten uitslapen. En ja ome Rob we weten dat rondreizen vermoeiend is. We hebben er al een aantal gedaan. En mam, we vermaken ons prima. Srilanka is waanzinnig mooi.
Vandaag 75 km naar Kandy. Eerste stop bij de kruidentuin bij Matale. Een rondje door de tuin, kaneel, nootmuskaat, gember, vanille, rode ananas, aloevera, kurkuma, citronella en nog wat planten. Vervolgens uitleg van alles wat ze verkopen en het werkt. Tessa heeft een gezichtsmassage van sandelwoodolie en aloeveracreme gekregen en ik een schoudermassage van een olie, die ook goed is voor artrose spierpijn ed. Gekocht.
Een tempelbezoek, waar de geschriften liggen met de regels en leer van het boedhisme. Mooi en weer wat bloemetjes geofferd.
Dit deel van her land is bekend om zijn handwerkproducten. Dus ook langs de batikwerkplaats. Zijde hebben we geweigerd. En bij batik niets gekocht. Maar daar heb ik dus nu mooi spijt van.
Lunch op de 5e etage van een hotel in Kandy met een mooi uitzicht op de heuvels rondom de stad. Na de lunch een flinke wandeling gemaakt door de botanische tuin. Dit park met een enorme collectie planten en bomen vanuit de hele wereld, zou niet misstaan in een westerse hoofdstad.
Laatste stop een edelstenenmuseum. Nu ja museum, uiteindelijk gaat het zoals overal in de wereld om de verkoop. Maar ik vond de stenen en de setting ervan wat stoffig. Het blijkt alweer bijna avond te zijn.
Het Hotel Suisse is voor vannacht ons verblijf en al us het vergane glorie. Ik hou er wel van. Je kunt het vergelijken met ons Kurhaus. Het straalt grandeur uit. Het personeel gaat geruisloos door het pand. De slaapkamers zijn ruim met mooie donkerhouten meubelen. (Seb hoopt dat het bed ons houd vannacht). De eetzaal met kroonluchters, pianospel en met wit linnen gedekte tafels nodigen je uit voor een heerlijke maaltijd.
Maar eerst wandelen we nog langs het meer van Kandy naar het centrum, brengen een kort bezoek aan de bazaar en worden door de locals gedag gezegd. Nederland heeft goed geholpen na de Tsunami en de volgende brengt je snel naar een ander deel wat je gezien moet hebben en waar alles veel goedkoper is als in de kruidentuinen en theeplantages. De avond valt en met de tuktuk gaan we terug naar ons hotel.
Even opfrissen en inderdaad is het eten net zo lekker als verwacht. Nog een cocktail in de bar. Even een wifi moment en dan terug naar de kamer.

• 05 Augustus 2015 - 20:43

G Van Willigen:

weer zo'n fantastisch gaaf verhaal met een sfeer van Lawrence of Arabia ook al speelt dat ergens anders
    de sfeer dus
    en de omschrijving van wat jullie zien erg mooi en fantastisch

• 05 Augustus 2015 - 21:03

Conny Bender:

Hoi lieve Lisette, Tessa en Seb,

Weer een avontuurlijke trip... Hoop indrukken en zeker een kleurrijke omgeving... Zo benieuwd naar alle foto's....

Kusjes

• 05 Augustus 2015 - 22:22

Monique Van Wijk:

O wat een pracht en praal weer, denk wel dat dit een van de mooiere reizen is.
    Ben ik te laat voor een potje atrose zalf heb erg veel last van knieeen en nek. Ik heb vandaag lekker gewerkt in een subtropisch klimaat, wat een van de bewoners waarschijnlijk niet warm genoeg vond en zijn cel in de fik stak dus lekker druk vandaag. Nog heel veel genieten tot schrijfs xxx