Safari - Reisverslag uit Udawalawa, Sri Lanka van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Udawalawa, Sri Lanka van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Safari

Blijf op de hoogte en volg Lisette

07 Augustus 2015 | Sri Lanka, Udawalawa

Zoals inmiddels bekend weer een rit met beperkt aantal kilometers afgelegd in 4 uur. Onderweg een stop bij een mooi watervalletje. Eerst langs het hotel om ons even op te frissen en de koffers in de kamer zetten. Wederom een mooi hotel. Redelijk nieuw dit keer. Een ecolodge. Met het woord welcome in blaadjes op het bed gelegd.
Lunch om daarna in een jeep op een 3 uur durende safari te gaan. We waande ons weer in Kenia en Seb heeft gelijk Zuid Afrika weer op ons lijstje van wensen inzake vakanties gezet.
Kuddes olifanten en waterbuffels, de loslopende enkeling verstoten mannetjes olifant, herten, krokodillen zonnend en zwemmend. Het is leuk speuren langs het water en in de dichte begroeiing om wat te spotten. Pauwen, grote en kleine vogels, een ferraan. Helaas niet de lipbeer of panter gezien. Maar dat was te verwachten. Hierna waren we precies op tijd bij het olifantenweeshuis om te kijken naar het voeren van de baby en jonge (tot 5 jaar oud) olifanten. Schattig om te zien.
Terug naar het hotel. Lekker eten, een cocktail op het terras en wifi.
Morgen onze laatste dag. We hebben besloten het programma niet te volgen. Galle hebben we vorige week bezocht met Maurice en Tiffany, dus nu liever nog een dagje rust en zon en strand.
Heel veel kilometers hebben we niet afgelegd, maar de wegen zijn nog niet geschikt voor het snel verplaatsen van A naar B. Dus een rit van 80 km neemt gewoon een uur of 3/4 in beslag.
En ja Tamira, ik weet het. Ik ben er altijd heel slecht in om als je dan uitleg krijgt over een proces of een plant, om dan in de winkel nee te zeggen. Terwijl je in de stadjes gewoon de helft of meer minder betaald. Ach je betaald voor de beleving zal ik maar zeggen.

• 08 Augustus 2015 - 07:50

Yolanda:

Nog even een dagje relaxen, slim plan! Goede terugreis en tot snel...houden we een foto avondje!

• 08 Augustus 2015 - 10:25

Monique Van Wijk:

Geweldig zus, wat heb ook ik van jullie reis genoten.
    De foto's het leuke schrijven. Bedankt dat je de moeite hiervoor neemt. Geniet nog een dagje van de zon, zee, strand en de sfeer daar. Nuttig nog wat van de inheemse producten. En van elkaar.
    Misschien komt er nog een verslag (yes, yes, please) maar anders een goede en veilige reis terug naar huis xx