Laatste dagje - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Laatste dagje - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Laatste dagje

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 Augustus 2015 | Sri Lanka, Galle

De gids was weer te laat. Ik kan de man inmiddels wel schieten. Ja was zijn reactie jullie waren er niet om 7.30 uur en dus kwam hij pas weer in de lobby 25 minuten later. Daar waar wij om 7.32 uur al zaten te wachten. Maar vandaag kan hij niets meer aan ons slijten. We willen gewoon de kortste weg naar de zee. Nice tempel madam, you want to see. No. Nice lake madam, it is in your program. No.
Ok we stoppen nog wel even voor een foto als we eindelijk de beroemde paalvissers zien. Die volgens mij alleen voor de toeristen zitten. 500 roepies en dan mag je foto's maken. Ja dat is goed. Om 11 uur in het hotel. Lekker op het bedje, insmeren en bakken maar. Even zwemmen in de zee. Nu ja springen in de golfen. Een duik in het zwembad om even af te koelen en ik heb heerlijk een uur op de massagetafel gelegen. Zo eten. De koffers zijn gepakt. Boedha in Seb zijn rugzak. Past net niet helemaal, maar zo draagt hij wel makkelijker.

SriLanka een schitterend mooi land, met vriendelijke mensen. Het belangrijkste vervoermiddel is de tuktuk. Er zijn er meer dan auto's, scooters en vrachtwagens bij elkaar. Een land met Bijzondere bezienswaardigheden. Groen en vruchtbaar. Rijk en arm naast elkaar. Maar wel voldoende eten krijg ik het idee. Zorgen goed voor hun lijf. Schoon! We hebben geen last gehad van darmproblemen. Veelzijdig absoluut een aanrader om heen te gaan.
Maar wij weten in ieder geval dat we niet geschikt zijn voor een prive-rondreis. Je vakantie is zo afhankelijk van of je een leuke of minder leuke gids hebt. Zo'n man zit de hele week op je lip en als je dan net de enige niet leuke srilankaan hebt, dan werkt dat regelmatig op je zenuwen en dat is bijzonder jammer.

Morgenochtend om 5 uur, als ze dit keer maar op tijd zijn, gaan we weer naar huis. Van Colombo naar Dubai 4 1/2 uur, tussenstop en van Dubai naar Amsterdam 6 1/2 uur. Komen we om een uur of 9 aan. Bedankt voor alle reacties. Ik vond het weer leuk om te doen. En met een beetje geluk houd het mooie weer volgende week in Nederland nog aan. Lekker nog paar dagen naar de camping. Brenda vervelen, laptop mee om af en toe wat werk te verrichten.
Mensen het leven is goed xxxx

• 08 Augustus 2015 - 17:15

Monique Van Wijk:

Zo, dat was het dan, jammer van je gids maar toch veel gezien en beleefd. Wel vroeg op kan je misschien verder slapen in het vliegruig. En uitrusten op de camping volgende week haha. Nu veilige reis kusjes

• 08 Augustus 2015 - 18:06

Burkum@kpnmail.nl:

Je verslagen waren uitvoerig, leuk om zo mee te leven. Mooie foto,s.

En nu weer naar huis is ook fijn. Goede vlucht en ik hoop voor jullie voorspoedig.
    Kom morgenavond nog wat drinken, dan moet de was maar even wachten.

Zie jullie liefs.

• 09 Augustus 2015 - 12:48

Rob En Jeanet:

Goed te horen dat jullie zo hebben genoten. Het is een mooi vakantieland met veel bezienswaardigheden, mooie natuur en ouwe gebouwen. Terug reis is altijd vervelend maar zoals Monique zegt: "slapen in het vliegtuig"

Bel mij maar als je uitgerust bent om af te spreken voor de midweek.

Goeie reis en wel thuis.