Venetië - Reisverslag uit Sestière di San Polo, Italië van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Venetië - Reisverslag uit Sestière di San Polo, Italië van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Venetië

Blijf op de hoogte en volg Lisette

30 April 2016 | Italië, Sestière di San Polo

Na Dubrovnik, nog wat in de zo'n gezeten, poging tot sporten gedaan en lekker beetje lezen. Het laatste diner aan boord. Volgens mij heb ik hier eigenlijk niets over geschreven. Je kunt kiezen voor 5 gangen, appetizer, voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht en dessert. En van elk zijn er twee of drie mogelijkheden. maar dat is wel heel veel, dus we gaan voor vier. Het zijn gelukkig geen enorme porties. Wel heel goed. Prosecco erbij, wijntje wit, wijntje rood en de ene keer kiezen we voor een dessertwijn, de andere keer voor een limoncello. Drank hebben we afgekocht en dat hebben we er absoluut uitgehaald. Volgende week dus op dieet. Na het eten heeft Tessa een tas gekocht, een Valentino en een paar foto's. Maar er is een enorme stapel foto's zo de prullenbak ingegaan. Ze zijn gewoon echt te duur.
Vanmorgen iedereen geordend het schip af. We zijn om de een of andere reden de hele week als VIP behandeld. Fruit in de hut en nu ook vroeg er van af. Koffers stonden keurig klaar, geen gezoek en op naar het bagagedepot. Het depot in de haven was gesloten. Tegenvaller wat nu. Eerst maar eens naar het grote plein, net buiten Venetië, van waar alle boten vertrekken. Daar stonden allerlei mannen te roepen. Bagagedepot! Dus wij onze koffers afgegeven, maar of we daar goed aan hebben gedaan? Dat weten we morgen. Was er best stil en leeg. Nu ja, je moet vertrouwen hebben in de mens toch? Lopend naar onze B&B. Wat best even puzzelen is, bruggetje over, hoekje om, pleintje, kerk en een brug. Maar opeens stonden we er. Een kamer met gedeelde wc en badkamer, maar met uitzicht op de Rialto brug en voor € 125 met zijn drieën voor een nacht. Dat is hier echt een koopje. We lopen zo de stad in. 10 minuten van het Dogenpaleis en St Marco plein. Dus de hele middag gewandeld en ons elke keer weer laten verrassen door het uitzicht. En tuurlijk hebben we een gondeltocht gedaan. Hoort er gewoon bij. En was erg leuk. We hebben Venetië nu dus op 3 manieren gezien. Vanaf het water, hoog boven de stad uit, vanaf de smalle gondel, door nog smallere steegjes en lopend. Vanavond gaan we naar een speciaal voor toeristen georganiseerd concert in een Palazzo met beroemde opera aria's.

• 01 Mei 2016 - 00:53

Tamira:

Nou Lisette volgens mij hoef ik mij geen zorgen te maken over de kwaliteit van de cruise. Heerlijk hoor. Wij vertrekken ergens vanaf Italië, richting de dichtstbijzijnde haven van Rome, Palermo, Malta en Valencia. Daar stappen wij uit, blijven een nachtje en vertrekken dan de volgende dag weer naar huis.
    Geniet nog even lekker. Groetjes Tamira
    PS je zus heeft lekker veel te lezen, hihi

• 01 Mei 2016 - 08:50

Elsie:

Hallo lieve Allemaal
    Wat een heerlijke vakantie hebben julli, maar de koffers?
    Maar zeg het met Anne Frank
    En toch ondanks alles blijf ik geloven in de goedheid van de mens.
    En nu ik toch filosofie,s bezig ben:
    Ierse zegen voor de reis
    Dat jullie weg, je vriendelijk tegemoet komt
    Dat de wind je rug zal sterken
    Dat zonneschijn jullie gezicht
    Veel glans en warmte mag geven.
    Dat de regen zachtjes jullie velden mogen besproeien
    en tot wij ons . Jij en ik, ons terug zien.

Goede vlucht. Tot vandaag. Mooi weer
    Xxxxxm

• 01 Mei 2016 - 10:27

Monique Van Wijk:

Ha zusje het is een prachtige reis geworden, waar jullie veel in hebben gedaan en prachtig weer. Ik hoop dat je uitgerust bent. En zoals je tegen mij zei blijf even in de flow hangen en ga niet gelijk thuis er weer vol tegen aan.
    Ik heb met plezier je verslagen gelezen en ben blij dat je de verslagen toch gemaakt hebt.
    Veilige reis terug naar huis en een dikke knuffel aan iederenn.