Stranddagen - Reisverslag uit Kalutara North, Sri Lanka van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Stranddagen - Reisverslag uit Kalutara North, Sri Lanka van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Stranddagen

Blijf op de hoogte en volg Lisette

29 Juli 2015 | Sri Lanka, Kalutara North

Zowel gisteren als vandaag hebben we heerlijk aan het strand gelegen. Beetje zwemmen in de golven, staren naar de palmbomen en de andere volleyballen in het zwembad.
Lezen, eindelijk een boek uit. Die Maurice kletst je de oren van je kop af, dus was wel lekker hoor chillen op een bedje.
En dan staat daar opeens een man met een aapje langs het hek, wat de afscheiding vormt van het strand en het hotelterrein. Nee we gaan niet kijken. Hij kan zwaaien en proberen de aandacht te trekken. We doen het niet. Mam! Hij heeft ook een python.......
Tja dan houden we het niet meer. Dus toch kijken. Aapje op je schouder en die is goed getraind, dus zodra er een andere schouder binnen hand bereik is, dan hup, overspringen. Een schatje, met een broekje aan. So cute! En dan de slang, zijdezacht is de huid van een python. Ook die ging van Maurice, naar Tiffany en Tessa. Een heleboel foto's verder, wat discussie over de prijs. Maar ja je kunt gewoon weglopen. Dus hij moest het ermee doen.
's Avonds waren de tafels van het restaurant buiten gedekt. Vlammenpotten gemaakt van kokosnoten verlichtte de boel en een heerlijk mellow housemuziekje op de achtergrond. Cocktail geserveerd in een kokosnoot erbij. Dus al met al een romanisch diner. We hadden een tafel op het strand, dus voetjes in het zand. Was weer gezellig. Vanmorgen stond er een olifant in de tuin van het hotel. Toch een bijzondere aanblik. Wij weer chillen. Dat was niet het geval voor Maurice en Tiffany die mochten vanmorgen om 6 uur vertrekken voor hun dagtripje naar de olifantenopvang.
Helaas was er veel reistijd inbegrepen in de reis. Maar als ik naar de foto's kijk, dan denk ik dat ze over een paar weken de vermoeide rit vergeten zijn en dan kijkend naar de foto's wegdromen van olifanten, die je mag wassen. Die in grote aantallen door een bijzonder mooi natuurbeeld heenwandelen.
De lunch op 2 meter afstand van een olifant en kleine brutale baby olifanten die je sjaal willen opeten.
Ook hebben ze een bezoek gebracht aan een theefabriek en hebben ze zelf een klein stukje gereden op een olifant. Gewoon zo op zijn rug Monique, niets bankje bovenop.
Om vervolgens wee 4 uur terug te rijden naar het hotel.
Tja, wij gaan volgende week, maar dan onderweg naar onze volgende stop.

Ik heb vanmorgen gewinkeld. Ja ja, dat moet je niet onderschatten. Heb het hotel niet verlaten en er was maar een artikel te krijgen. Omslagdoeken, of rokken broeken van hetzelfde materiaal. Met whats app bij de hand in twee vriendinnengroepen gezegd, wie wil er een. Ja een rode, ik een groene. Dus foto hier. Foto daar en verzenden. Sonja, deze of deze. Linda: ik wil die met die kleurtjes. Bedoel je deze. Ja goed. Uiteindelijk heb ik er zes gekocht. Dus wie dit leest. Vrijdagmorgen doe ik het wellicht weer. Dus als je zo'n omslagrok, broek ofzo wilt ff appen.

Oh ja, we hebben nog even heel kort een strandwandelingetje gemaakt. Niet te actief worden he op je vakantie.
Antwoorden op alle vragen van eerdere reacties. Nee ome Rob, wij zitten in een ander hotel. En de andere vragen zal ik zo nog even opzoeken. Gevonden. Mam, Tessa vind het erg gezellig met haar broer en schoonzus. En Sonja, ik heb ook alleen maar opgeschreven wat ik gelezen heb. Dus als er een hogere is. Prima.
Nu heerlijk een latte voor de dames en een cocktail voor de mannen. Morgen gaan we een excursiedagje doen met zijn allen.

• 29 Juli 2015 - 15:01

Monique Van Wijk:

Oh zusje ze zeggen van mij dat ik leuk schrijf maar jij kan er zeker wat van, ik geniet er elke keer van. zijn de omslagrokken cq broeken die wij met papa in Thailand ook gekocht hebben? ik heb die nog steeds.
    Hier is het bagger weer dus geniet van je strand het bedje de zee en het chillen met elkaar. Maurice de oren van je hoofd praten is dat voor of na het cocktail uurtje?
    Heb al heel veel foto's van de jongens voorbij zien komen en je ziet dat ze het geweldig naar hun zin hebben.
    Ga zo door heel veel plezier aan de hele familie xx

• 29 Juli 2015 - 15:53

Monique Van Wijk:

Ha nog even vervolg commentaar leuke foto's en wat een gave kleur bikini.

• 29 Juli 2015 - 19:47

Tamira:

Heerlijk om te lezen. Ik had je gemist gister maar gelukkig vandaag een lekker lang verhaal.

• 29 Juli 2015 - 22:03

Sonja:

ja joh maakt toch ook niet grootste, mooiste, goudste, gekleurdste etc etc....

blijft leuk te lezen de verslagen

grtjs

• 30 Juli 2015 - 08:37

Omamama:

Goede morgen gelukkig nog steeds (hoop) ik naar jullie zin.
    Hier gaat het ook beter weer worden.
    Ik wil graag een broek.
    Iedereen de hartelijke groeten. Big Hugh mama.

• 30 Juli 2015 - 10:42

Rob En Jeanet:

Hartstikke leuk verslag en als ik het zo lees komen er een hoop herinneringen boven water.
    Blijf genieten en ook het olifanten weeshuis is een belevenis.

• 30 Juli 2015 - 21:25

Conny Bender:

Heerlijk weer om je verhaal te lezen. Alsof je er bijna zelf bent. Sprookjesachtig en haast te mooi om waar te zijn.. Fijn om te lezen dat jullie enorm veel plezier hebben en genieten van het mooie warme land...jullie uitzicht naar de zee is echt geweldig om naar te kijken....je zou er bijna aan gaan wennen