Bari - Reisverslag uit Skála, Griekenland van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Bari - Reisverslag uit Skála, Griekenland van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Bari

Blijf op de hoogte en volg Lisette

25 April 2016 | Griekenland, Skála

Uitgeslapen en dus te laat voor ontbijt in het restaurant, dus langs het buffet. Dat is zoals altijd hectisch, druk en gewoon mindere kwaliteit.
In Bari hebben we vantevoren een fietstour geregeld. De fietsen stonden klaar tegenover de boot. En begon met een film in het historisch museum. Daar kreeg je een goed beeld van de opbouw vanaf 500 jaar voor Christus tot de middeleeuwen. Binnen de stadsmuren van Bari liggen een groot aantal kerken, met als belangrijkste de Sint Nicolaaskerk, deze bevat het praalgraf met de botten van St Nicolaas. Kaarsje opgestoken natuurlijk en vervolgens fietsen door de hele smalle straatjes, onder de was door en over de stadsmuur. Gedanst en gezongen de plaatselijke speciale, maar wereldberoemde Cantare, Volare oh oh oh.
En op de fiets, de vismarkt, stukje moderne stad, het straatje met verse pastamakers om uiteindelijk te worden beloond met een overheerlijk ijsje. Om 14.30 uur terug en daarna de boot op voor een snack en mijn verplichting, de veiligheidsoefening. Cocktail, 4 gangen diner, koffie met drankje, de theatershow en daarna dansen. Onze avonden gaan al vorm krijgen. Het was trouwens Italiaanse avond en het verzoek was om zoveel mogelijk gekleed te gaan in het rood wit groen. Weinig mensen hadden daar gevolg aan gegeven. Ben benieuwd hoe dat gaat met de gala avond.

• 25 April 2016 - 13:22

Oma, Mammamoe:

Goede middag
    Zo te lezen hebben jullie tot nu toe gezellig. Is het warm daar bij jullie? Hier is het bar en boos,
    Nu rust vooral uit en Tessa hebt jij het ook naar je zin.
    Liefs xxxx

• 25 April 2016 - 17:54

Monique Van Wijk:

Klinkt goed, wij hebben eigenlijk nooit in de zaal gegeten altijd buffet.het weer ziet er volgens mij redelijk uit. En jullie zijn sportief en cultureel bezig.
    Je ziet er goed uit bij de veiligheids dril.
    Inderdaad zoals mama zegt is hier koud nat en guur. Leuk dat he toch berichten plaatst. Rust lekker uit en proost