Koninklijke tempels en paleizen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Koninklijke tempels en paleizen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Koninklijke tempels en paleizen

Blijf op de hoogte en volg Lisette

23 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Gisteravond genoten van geweldig uitzicht op de 86e verdieping van het hoogste gebouw in Thailand. Op de 78e verdieping hebben we gegeten. Heel veel sushi.

Na een heerlijke nachtrust werden we gewekt om 6.30 uur en dat is uitslapen, want morgen gaat de wekker al om 6 uur. Lang leven de vakantie. Na het ontbijt met de bus en vervolgend met het pontje over naar Wat Arun, tempel van de dageraad. Even een moeilijk moment voor mij. Papa voelt hier heel dichtbij en ik zie hem zo weer lopen en vol vuur vertellen over het mooie Thailand, de vriendelijke mensen en het boedhisme. Toen hij mij en Monique meenam naar Thailand, keek ik heel anders tegen dit land aan, dan nu al na 2 dagen. Ik kan me zo goed voorstellen dat als hij 30 jaar jonger was geweest en geen verplichtingen had gehad, dat hij gewoon hier was blijven wonen.

Maar goed de tempel beklommen, heel steil en dus heel voorzichtig weer naar beneden. Even wat wierookstokjes ter ere van pap aangestoken en daarna gingen we met longtail boats, een uurtje varen over de klongs. Armoedige hutjes, schitterende tempels en aardige huizen wisselen elkaar af.

Na het boattochtje in colonne met 11 tuktuks naar de oude hippiestraat, waar we met onze voeten in een grote bak met kleine visjes hebben gezeten. De meiden allemaal gierend van de lach en "oh ze bijten, ik vind het eng" ik meer van zit nu stil, anders kunnen ze hun werk niet doen, maar dus gewoon erg leuk.
daarna nog een hoofdmassage genomen, terwijl Seb met Tessa ging winkelen. Voor het bezoek aan het koninklijk paleis moesten we namelijk allemaal een lange broek of rok aan en Tes had alleen haar skinny spijkerbroek en dat is wel erg warm. Zij geslaagd en ik ontspannen naar de lunch. In de middag een bezoek gebracht aan het koninklijk paleis en de tempel van de smaragden Boedha, die onverwachts, al was omgekleed en dus toch met een bezoek kon worden vereerd door ons en tienduizenden andere mensen. Het was echt gigantisch druk, maar het is dan ook ontzettend mooi daar, qua architectuur. Ze zeggen dat als je geen bezoek hebt gebracht aan het koninklijk paleis, je niet kan zeggen dat je in Bangkok bent geweest, dus dat kan weer van het lijstje af, morgen gaan we verder het land in. Het zwemmen viel letterlijk wat in het water. Het is tenslotte regenseizoen en wellicht verklaard de bui die we net op ons hoofd kregen, waarom het vanmiddag zo warm was. Vanavond gaan we naar een show, soort cirque du soleil, met thaise dansen, olifanten en acrobatiek.

• 23 Juli 2013 - 18:00

Monique Van Wijk:

Ha vakantiegangers, hoop dat jullie ook de nageltjesdans gaan zien dit ook als nagedachtenis aan papa. Zus je kan goed schrijven en vind de stukjes geweldig om te lezen al kreeg ik wel even een flinke brok in mijn keel bij het eerste gedeelte.

Qua temperatuur leven we mee is 33.3 graden zonder wind dus heb zitten smelten op. Mijn stoel.

Waar blijft foto tempel?

Blijf genieten en schrijven zodat wij mee genieten en een beetje jaloers zijn.