Geschiedenis - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Geschiedenis - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Geschiedenis

Blijf op de hoogte en volg Lisette

24 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Vanmiddag een stukje geschiedenis. Maar vanmorgen eerst naar de drijvende markt, ongeveer een uurtje rijden vanaf Bangkok. Met een soort van speedbootjes een half uur varen naar onze bestemming en daar waren dan de vele bootjes, met fruit, souvenirs, eten en potten en pannen. Een kleurrijk geheel. En achter de markt, een koffietentje, met het opschrift, lekker bakkie koffie, goedkoperdandehema. En inderdaad mijn cappucino was heerlijk. Niets gekocht daar, want het is toch voor een deel wel heel erg op toeristen gericht.
Maar wel heel erg .

Het toerisme heeft trouwens een behoorlijke deuk opgelopen sinds tsunami, sars en nog wat van dat soort zaken. Amerikanen komen haast niet meer. Belgen ook niet door de crises, alleen die nederlanders, die blijven komen.

Onze route ging vervolgens naar Kanchanaburi, beter bekend om de brug over de rivier de Kwae. Eerst naar het museum en de begraafplaats. Indrukwekkend als je bedenkt dat bij het bouwen van de spoorlijn zo'n 15.000 westerse mensen, zoals australiers, amerikanen, engelsen, maar ook veel nederlanders zijn omgekomen maar bovendien ook 100.000 aziaten. Thailand had een verdrag gesloten met de japanners, die een route wilde hebben vanaf Bangkok via Birma naar de grens van India.

Heerlijk geluncht met uitzicht over de rivier en de brug en daarna een wandeling gemaakt over de brug. Enerzijds neits bijzonders, anderzijds toch echt een stukje van onze geschiedenis. Wat voor mij iets meer is gaan leven toen ik van een vriend hoorde dat zijn vader een van de overlevende is van de dwangarbeiders aan de spoorlijn. Krijgt zo'n verhaal een gezicht, hetgeen natuurlijk door ons bezoek aan het museum is versterkt.

Nu zitten we in een resort, met zwembad en ga ik zo lekker even relaxen en een drankje drinken. Want tot nu toe was de vakantie zonder iets van alchohol. En ik heb best trek in een cocktail.

Voor de weerfreaken. In Nederland is er een hittegolf. Wij hebben hier weliswaar zo'n 35 graden, maar af en toe een bui en het is zeker in de ochtend wat somber buiten, dus ik geef toe, beetje jaloers wordt ik wel als ik facebook lees.

  • 24 Juli 2013 - 14:53

    Tonny Arkenbout:

    Ziet er goed uit en mooi

  • 24 Juli 2013 - 16:27

    Gerard Van Willigen:

    wat een geweldig verhaal met die bootjes en de haven en de markt zeker veel mensden daar
    ook het verhaal van de bridge over the river Kwai spreekt met erg aan omdat de film destijds een goed beeld geeft van wat er nog te zien is
    geniet nog verder en groeten

  • 24 Juli 2013 - 17:41

    Els:

    Volgend jaar lekker thuisblijven, is trouwens vandaag hier ook somber met hevige onweersbuien en storm in Limburg
    als dit tot troost kan dienen.

    Heeft Tessa het een beetje naar haar zin, Bij het werken aan de brug ligt ook een oom begraven van Nico v.d. Veer. groetjes mama

  • 24 Juli 2013 - 18:04

    Monique Van Wijk:

    Ha zus je hoeft niet jaloers te zijn, wat ik lees en wat jullie doen geweldig.
    Bedankt voor de foto ziet er bekend uit zijn weer geweest?
    En die floating market daar staat me eenschaakspel bij.
    Maar jullie trekken nu verder en zover zijn we samen nooit geweest en wat je zegt zo n river Kwae kunnen de meeste uit films zo ook ik lijkt me ook best wel emotioneel daar er zoveel mensen zijn omgekomen.

    Bedankt voor dit stukje geschiedenis

  • 25 Juli 2013 - 17:19

    Tamira:

    Ook ik heb jullie gevonden hier. Alweer een heleboel gezien lees ik zo en ook al heel wat verschillende emoties.
    Geniet van al het moois en ik ga jullie volgen. Groetjes Tamira

  • 26 Juli 2013 - 03:00

    Lisette Van Burkum:

    Hoi mam, we hebben het graf van vd Veer gezien, maar wisten niet dat het familie was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Lisette

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 89538

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Sri Lanka 2015

08 Augustus 2014 - 22 Augustus 2014

Malta en Gozo

27 December 2013 - 04 Januari 2014

Sneeuwpret in de Franse Alpen 2013-2014

26 Oktober 2013 - 03 November 2013

Bonaire 2013

21 Juli 2013 - 06 Augustus 2013

Tempels en Tuk-tuks Thailand

29 Maart 2013 - 31 Maart 2013

Londen

28 December 2012 - 05 Januari 2013

Wintersport 2012

23 Augustus 2012 - 30 Augustus 2012

Duiken met MY Emperor Superior

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Cruise Epic

30 December 2011 - 07 Januari 2012

Skieen

17 September 2011 - 25 September 2011

Duiken Noordroute

26 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Djoser junior vietnam

Landen bezocht: