Dag 13, 14 strand en zwembad - Reisverslag uit Rabat, Malta van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu Dag 13, 14 strand en zwembad - Reisverslag uit Rabat, Malta van Lisette Burkum - WaarBenJij.nu

Dag 13, 14 strand en zwembad

Blijf op de hoogte en volg Lisette

21 Augustus 2014 | Malta, Rabat

Terwijl ik dit schrijf zit ik voor het laatste uurtje aan het zwembad. Gisteren hebben we hier heerlijk de hele dag lui gezeten, gelegen. Seb en ik hebben nog even de rode toren bezocht die hoog op de heuvel dicht bij ons hotel ligt. Het uitzicht daar was werkelijk geweldig en bovendien hebben we ons verwonderd over de prehistorische hutjes die her en der in het land liggen. Stapels stenen die dus al duizenden jaren onaangetast midden in het land liggen en niemand die erover denkt om ze op te ruimen. Dat is toch wel anders als bij ons.
's avonds in het a la Carte restaurant heerlijk gegeten. Jammer dat het lang duurde eer het voorgerecht kwam en direct daarna het hoofdgerecht, waar ik van hoopte dat het even zou duren. Daardoor had ik echt geen ruimte meer voor een toetje.
Weer heerlijk na afloop van het eten chillen in de kussens op het strand.

Vanmorgen na uitgebreid overleg even naar Melieha toe. Klein dorpje, met een tassenwinkel (voor Tessa) en een bakker voor onze lunch bestaande uit maltese pasteitjes, pizza en een muffin toe. De lunch hebben we genuttigt op een van de mooiste stranden aan de westkant van Malta. Gelegen in een baai en na een afdaling van 165 treden. Zandstrand, parasol gehuurd, want het is vandaag bloedheet, 35 graden.
Veel afkoelen dus en heel snel een ijsje eten na de klim naar boven als we aan het eind van de middag weer terug gaan.

Nu dus nog even aan het zwembad. Straks eten en dan inpakken. We vliegen morgenochtend om 6.30 uur. Dus 4 uur vannacht vertrek vanaf hotel. Auto inleveren en dan terug naar huis. Waar het volgens de laatste berichten een graad of 16 is en het regent. Het was een heerlijke vakantie, met rust, cultuur en natuur zowel boven als onder water.

• 21 Augustus 2014 - 17:59

Tamira:

helaas komt er aan alle leuke, lekkere dingen altijd weer een eind. Maar ergens in je verslag las ik volgens mij dat er al een volgende vakantie gepland is en Tessa heeft net de tijd om haar koffer uit te pakken en hem weer opnieuw te vullen. Gelet op het weer, een iets andere garderobe.
    Leuk weer om je verslag te lezen en te mogen mee genieten van jullie dagelijkse inspanningen en ontspanningen.
    Goede reis naar huis. Toedoels. xxx

• 21 Augustus 2014 - 20:34

G Van Willigen:

het klinkt allemaal erg relaxed en losvan het feit dat jullie toch veel cultuur hebben gesnoven
    ook plek voor strand , water en rust
    en lekker eten
    zo, nu kun je eer weer een jaartje tegen (!?)

• 21 Augustus 2014 - 21:56

Monique:

Ik heb genoten van jullie reis verslagen en foto's.
    Een veilige reis terug naar huis.
    En op naar de volgende vakantie.

• 22 Augustus 2014 - 08:29

Els Van Burkum Duivestein:

Fijn dat jullie genoten hebben en uitgerust naar huis komen.
    Dat is ook altijd leuk. Kruip in je bed want zo vroeg op is ook niet alles,
    Het is trouwens ook ontwennen van het weer